تعریف نظری:
مفهوم نوآوری به خلق محصول، خدمت، یا فرایندی اشاره دارد که برای یک سازمان جدید باشد. (خلیل،۲۰۰۰) فرآیند نوآوری پیونددهنده نیاز پروژه، اختراع، توسعه وانتقال فناورى با یکدیگر است. در هر یک از این گامها ایده ها و مفاهیمی آفریده می شود، اما فرآیند نوآوری هنگامی تحقق می یابد که این گامها در پایان به بهره برداری و تجاری کردن یک محصول، فرآیند یا سیستم پیشرفته تر بیانجامد. (سبون و همکاران، ۱۹۹۹)
تعریف عملیاتی:
در این پژوهش متغیر جو نوآوری با نمره ای که پاسخ دهندگان به گویه های ۱ تا ۴۸ داده اند، عملیاتی می شود.
روایی:
روایی درجه ای از صحت نتایج مطالعه است و نشان میدهد که مطالعه تا چه اندازه خصوصیتی را که قصد اندازه گیری آن را داشته، به درستی سنجیده است (دیون و همکاران، ۲۰۰۷).
پایایی:
پایایی درجه ای از یکسان بودن نتایج در طول زمان معین و تحت شرایط مشابه و با روش کار مشابه می باشد که با قابلیت تکرار و قابلیت تکثیر نتایج اندازه گیری می شود (کوک و همکاران، ۲۰۰۶).
روایی پرسشنامه جو نوآوری توسط خبرگان مورد تأیید قرار گرفته است و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ بیش از ۰/۷۰ محاسبه شده است.
(توضیحات کامل داخل فایل)
عنوان: پرسشنامه جو نوآوری
تعداد سوالات: ۴۸ گویه با طیف لیکرت ۵ درجه
ابعاد: دارد (شامل: چالش / مشارکت، آزادی، اعتماد، زمان ایده، خوش خلقی، تضادها، بحث ها و مذاکرات، خطر پذیری)
پایایی و روایی: دارد
تعریف مفهومی: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد
فرمت: Word (قابل ویرایش)
منبع: دارد (استاندارد)
پشتیبانی: دارد (جهت سفارش و مشاوره نگارش پرسشنامه کلیک کنید)
برخی از سایر محصولات اخیر با کلید واژه نوآوری:
پرسشنامه آزمون خلاقیت شغلی (جزنی)
پرسشنامه میزان خلاقیت در سازمان کارآفرین
اولین کسی باشید که برای “پرسشنامه جو نوآوری” دیدگاه میگذارید;