0
0
Subtotal: ۰ تومان

سبد خرید شما خالی است.

محاسبه حجم نمونه با جدول مورگان

تعیین نمونه با جدول مورگان

برای محاسبه حجم نمونه در روش های آماری از رویکردهای مختلفی استفاده می شود. دو روش متداول برای این کار استفاده از فرمول شارل کوکران و جدول مورگان می باشد. هنگامی که محقق از واریانس جامعه و احتمال موفقیت یا عدم موفقیت متغیر اطلاع ندارد و نمی تواند از فرمول های آماری برای برآورد حجم نمونه استفاده کند، معمولا از جدول مورگان بهره می گیرد.

این روش یکی از محافظه کارترین روش های تعیین حجم نمونه در انجام پایان نامه ارشد و رساله دکترا می باشد و مخصوصا هنگامی که حجم جامعه نسبتا کم باشد، حجم نمونه زیادی را اعلام می کند. زیرا جدول مورگان به گونه ای تدوین شده است که، حجم نمونه بیشتری را به طور معمول به شما پیشنهاد می دهد، از این رو شما نیازی به افزایش بیشتر حجم نمونه نخواهید داشت. بنابراین اگر احساس کردید که حجم نمونه زیاد تعیین شده، بهتر است به سراغ فرمول کوکران بروید. در مقاله محاسبه آنلاین حجم نمونه با فرمول کوکران به نحوه محاسبه دقیق حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران پرداخته شد.

تعیین حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، آسان تر از فرمول کوکران می باشد. زیرا فقط کافی است حجم جامعه یا N را در این جدول بیابید، آنگاه به ستون متناظر آن نگاه کرده و حجم نمونه یا S را استخراج نمایید.

تعیین حجم نمونه با جدول مورگان: ستون N برابر حجم جامعه و ستون S برابر با حجم نمونه آن جامعه است.

تعیین حجم نمونه با جدول مورگان
شما عزیزان می توانید از فروشگاه وب سایت، با مراجعه به بخش های نمونه پروپوزال، نمونه فصل سوم پایان نامه، نمونه فصل چهارم پایان نامه، نمونه فصل پنجم پایان نامه، با نحوه تعیین حجم نمونه در طرح های آکادمیک به صورت جامع آشنا شوید.

مطالعه کنید:  نرم‌ افزار Smart PLS 4 به همراه آموزش نصب و فعالسازی

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “محاسبه حجم نمونه با جدول مورگان” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محتوای علمی و فنی معتبر
انتقال روان و شفاف مفاهیم
انسجام مطالب
خدمات پشتیبانی

اسکرول به بالا