0
0
Subtotal: ۰ تومان

سبد خرید شما خالی است.

نرم افزار آموس Amos به همراه آموزش نصب و فعالسازی

آموس AMOS
معرفی نرم افزار آموس AMOS

نرم افزار اموس (AMOS) مخفف عبارت انگلیسی (Analysis of moment structures) به معنای آنالیز ساختارهای لحظه ای می باشد و جهت برآورد و آزمون مدل های معادلات ساختاری به بازار عرضه شد. این نرم افزار از سوی شرکت بین المللی نرم افزار علمی (IBM) که عهده دار عرضه محصولات SPSS هست طراحی شد، بنابراین نرم افزار اموس سازگاری زیادی با نرم افزار SPSS دارد و براحتی می توانند با یکدیگر تبادل داده داشته باشند. در واقع نرم افزار اموس یک ماژول اضافه شده به نرم افزار SPSS می باشد که می تواند به عنوان نرم افزار تحلیل کوواریانس یا مدل سازی علی مورد استفاده قرار گیرد.

نرم افزار AMOS، در کنار نرم افزار های لیزرل و PLS، به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مدل سازی معادلات ساختاری مطرح می باشد. مدل سازی معادلات ساختاری (Structural Equational Modeling) که به اختصار SEM شناخته می شود، یکی از پرکاربردترین رویکردهای آماری جهت انجام پایان نامه ارشد و رساله دکترا و همچنین تجزیه و تحلیل های مربوط به علوم اجتماعی، روانشناسی، علوم مدیریتی و … می باشد که کاربرد اصلی آن در حل مسائل چند متغیری است که نمی توان آن ها را به شیوه دو متغیری با در نظر گرفتن هربار یک متغیر مستقل با یک متغیر وابسته انجام داد. در مدل معادلات ساختاری از مفاهیمی مانند واریانس و کوواریانس به عنوان شاخص هایی جهت اندازه‌گیری پراکندگی یا وابستگی بین متغیرها استفاده می شود.

نرم افزار اموس با استفاده از روابط همبستگی و کواریانس بین متغیر های اندازه گیری شده، می تواند مقادیر بارهای عاملی، واریانس ها و خطاهای متغبر های مکنون را تحلیل کند و از آن می توان جهت انجام تحلیل عاملی تائیدی (Confirmatory factor analysis) (CFA) مرتبه اول و دوم و همچنین تحلیل مسیر ( مدل یابی علی با متغیر های مکنون ) استفاده کرد. از این نرم افزار با دو روش برنامه نویسی به زبان VB.NET (ویژوال بیسیک دات نت) و همچنین استفاده از AMOS Graphics می توان استفاده کرد. با اینکه استفاده از AG (AMOS Graphics) تاحدودی ساده تر از برنامه نویسی است اما کارایی هریک از روش های ذکر شده از منظر استفاده از انواع شیوه های برآورد پارامترها، کار بر روی انواع مدل ها، محاسبه انواع شاخص های برازندگی و همچنین اخذ خروجی های متفاوت، مشابه یکدیگر می باشد. از سوی دیگر برونداد این نرم‌افزار به صورت گرافیکی بوده و لذا درک مطلب را تسهیل می‌کند.

مطالعه کنید:  روش مدلسازی ساختاری-تفسیری (ISM)

همچنین جهت آشنایی با نحوه استفاده از نرم افزار اموس در طرح های پژوهشی می توانید از فروشگاه سایت، نمونه محصول مرتبط با این نرم افزار را جستجو کنید.

قابلیت های نرم افزار آموس AMOS

از جمله مهمترین قابلیت های مربوط به نرم افزار Amos، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی همزمان به نرم افزار SPSS
  • تبیین روابط بین متغیرها
  • ارائه مدل دقیق از روش‌های آماری چند متغیره
  • ایجاد مدل مناسب برای داده ها
  • تعیین روابط با استفاده از نمودارها
  • کاربرد آن برای چگونگی و چرایی داده ها
  • قابلیت استفاده از فضای گرافیکی
  • تحلیل چندگانه قابلیت ترکیب مدل ها

تصاویری از محیط نرم افزار آموس AMOS

نرم افزار آموس AMOS


آموزش نصب و فعال سازی نرم افزار آموس AMOS ورژن ۲۴

  • فایل را از حالت فشرده خارج کنید (پسورد فایل فشرده modir1.ir).
  • مسیر پیشنهادی نصب نرم افزار که درایو C می باشد را تغییر ندهید، سپس Next بزنید و نرم افزار را نصب کنید، اما اجرا نکنید. برای اجرا نشدن نرم افزار پس از پایان یافتن مراحل نصب، در صفحه آخر قبل از اینکه روی دکمه Finish بزنید، در بالای این دکمه، تیک گزینه Start IBM SPSS Amos 24 now رو بردارید.
  • به پوشه محتویات فایل زیپ شده دانلودی برگردید و وارد پوشه Crack شوید. فایل lservrc را در پوشه‌ای که نرم افزار نصب شده است کپی و جایگزین فایل قبلی کنید. (معمولا نرم افزارها در درایو C نصب می‌شوند و اگر آدرس نصب رو تغییر نداده باشید باید به مسیر C:\Program Files (x86)\IBM\SPSS\Amos\24 بروید).
  • حالا می توانید نرم افزار را اجرا کنید. (برای اجرا می توانید از مسیر نصب نرم افزار بروی AmosGraphicsCLI.exe کلیک کنید).
  • توجه داشته باشید چون شما از فایل کرک برای اجرای این برنامه استفاده کردید دیگری نیازی به وارد کردن سریال نامبر برای فعالسازی نمی باشد، در صورت نیاز می توانید از محتویات پوشه کرک، از داخل فایل سریال، سریال نامبر را کپی و در قسمت مورد نیاز داخل برنامه، Paste کنید.
  • توجه: این نسخه از برنامه توسط تیم مدیر وان نصب و در حال استفاده می باشد. به هر حال در موارد استثنا ممکن است به دلایل گوناگون روی سیستم شما نصب نشود پس لطفا توجه شود در خصوص اینکه چرا نرم افزار روی سیستم شما نصب نمی شود ما نمی توانیم به صورت تلفنی به شما کمک کنیم و لطفا با متخصص نرم افزار در تماس باشید.
مطالعه کنید:  دانلود فرم خام پروپوزال کارشناسی ارشد و دکتری

محتوای علمی و فنی معتبر

90 %

انتقال روان و شفاف مفاهیم

100 %

انسجام مطالب

100 %

خدمات پشتیبانی

100 %

توسط 02 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    رضا مومنی

    با تشکر از راهنمایی دقیق و کاملتون
    تونستم برنامه رو نصب و استفاده کنم
    ممنونم

    ۱۴۰۲-۰۵-۰۴

    آیا مفید بود؟

    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      مدیر وان | مرجع دانلود محصولات آکادمیک و صنعتی

      ۱۴۰۲-۰۵-۰۴

      درود
      خواهش میکنم
      تشکر از نظر شما

  • تصویر آواتار

    محمد محبی

    سلام خسته نباشید
    از کدوم روش فعالسازی برای استفاده از برنامه بدون محدودیت استفاده کنم کرک یا سریال؟

    ۱۴۰۲-۰۵-۰۴

    آیا مفید بود؟

    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      مدیر وان | مرجع دانلود محصولات آکادمیک و صنعتی

      ۱۴۰۲-۰۵-۰۴

      درود بر شما
      فرقی نمیکند، اگر از کرک استفاده میکنید، حتما فایل lservrc را از محتویات پوشه فایل دانلودی کپی و در مسیر نصب نرم افزار، جایگزین فایل قیلی کنید.

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محتوای علمی و فنی معتبر
انتقال روان و شفاف مفاهیم
انسجام مطالب
خدمات پشتیبانی

اسکرول به بالا