راهنمای استفاده از سامانه پیشینه پژوهش ایرانداک

پیشینه پژوهش

سامانه پیشینه پژوهش ایرانداک

بسیاری از پژوهش‌ های دانشگاهی در پایان‌ نامه‌ ها و رساله‌ ها انجام می‌شوند و بخشی از مقاله‌ های علمی نیز دستاورد همین پژوهش‌ ها هستند. آسانی دست‌ یابی به این منابع کلیدی و کار بست دستاورد های آنها در فرایند پژوهش برای پژوهشگران و در چرخه تولید برای صنعت کشور بسیار ارزشمند است. پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) کار ثبت، سازمان‌ دهی و اشاعه اطلاعات علم و فناوری کشور را بر عهده دارد و از دیرباز مرکز دریافت نسخه‌ای از پایان‌ نامه‌ ها و رساله‌ ها و ارائه خدمات اطلاع‌ رسانی آنها به جامعه علمی کشور بوده است.

ایرانداک با این پشتوانه، سامانه پیشینه پژوهش را به عنوان یکی از پرکاربرد ترین سامانه‌ های ایرانداک، برای خدمت به نظام علمی کشور راه‌اندازی کرده است. جهت آشنایی با سایر سامانه های ایرانداک می توانید به مقاله راهنمای استفاده از سامانه‌ های ایرانداک رجوع کنید.

سامانه پیشینه پژوهش ایرانداک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران کمک می‌کند تا از پیشینه کار خود، به‌ ویژه در پایان‌ نامه‌ ها و رساله‌ های انجام شده در کشور آگاهی یابند و از کار دوباره پرهیز کنند و با منابع موجود درباره پژوهش خود نیز آشنا شوند. برای آشنایی با موضوعات و جدیدترین و معتبر ترین مقالات بین المللی، می توانید به بخش پکیج مقاله بیس پایان نامه رجوع کنید. کاربران می‌توانند پس از ثبت نام و تأیید آن، وارد سامانه شوند و درخواست خود را ثبت و هزینه آن را پرداخت نمایند. نتیجه بررسی کارشناسان آموزش‌ دیده ایرانداک در کوتاه ترین زمان برای کاربر و نیز همه کسانی که کاربر بخواهد، فرستاده می‌شود.

مطالعه کنید:  آموزش انجام روش مورا (MOORA)

پس از تایید عنوان و ثبت آن در سامانه پیشینه پژوهش، در هنگام انجام پایان نامه ارشد و رساله دکترا نیز تا حد ممکن نیاز است از درج مطالب تکراری جلوگیری شود، برای این کار سامانه همانندجو طراحی شده است، جهت آشنایی ثبت در سامانه همانندجو به مقاله راهنمای استفاده از سامانه همانندجو میتوانید رجوع کنید.

انجام همانند جویی ایرانداک


راهنمای تصویری دریافت گواهی پیشینه پژوهش ایرانداک

درخواست پیشینه پژوهش و پاسخ ایرانداک، هیچ‌ گونه حقی را برای درخواست کننده پدید نمی‌آورد. برای کاربست این سامانه، دانشجویان پس از ثبت نام و تأیید آن، وارد سامانه می شوند و پس از ارائه اطلاعات و موضوع پژوهش خود و پرداخت هزینه برای هر جست‌ و جو (غیر قابل برگشت)، پاسخ خود را در ده روز کاری (به جز روزهای پنجشنبه، جمعه‌ و تعطیل رسمی) دریافت می نمایند. این سامانه نامه‌ای رسمی در اختیار دانشجویان می‌گذارد که در آن، پایان‌ نامه‌ ها و رساله‌ های انجام شده و نزدیک به موضوع پیشنهاده آنها را نشان می‌دهد. از سوی دیگر دانشجویان، می‌توانند با جست‌ و‌ جوی رایگان در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) پیشینه پژوهش خود را بررسی نمایند. همچنین شما عزیزان جهت مشاوره انتخاب موضوع و مقاله بیس پایان نامه و مقالات و طرح های آکادمیک، می توانید از طریق بخش تماس با ما، با کارشناسان مدیر وان در ارتباط باشید.


کلیه مراحل ویدیو بالا به صورت گام به گام با توضیحات مجزای هر تصویر برای راحتی شما عزیزان قابل مشاهده می باشد:

وارد سایت ایرانداک irandoc.ac.ir شده و از پایین همین صفحه بروی درخواست پیشینه پژوهش کلیک میکنیم.

مطالعه کنید:  آموزش نحوه دفاع از پایان‌نامه و رساله دکتری

سایت سامانه ایرانداک

اگر به عنوان یک کاربر تازه محسوب میشوید که قبلا در هیچ یک از سامانه های ایرانداک ثبت نام نکرده اید باید بروی نام نویسی کلیک کنید.

نام نویسی پیشینه پژوهش

در صفحه نام نویسی اطلاعات خواسته شده رو به صورت دقیق و کامل وارد کرده و بروی ادامه کلیک میکنیم. به خاطر داشته باشید که آدرس رایانامه (ایمیل) که در این قسمت وارد میکنید حتما کلمه عبور آن را هم در اختیار داشته باشید که در مراحل بعدی ثبت نام با مشکل روبرو نشوید.

صفحه نام نویسی پیشینه پژوهش

نام و نام خانوادگی رو به صورت انگلیسی وارد کرده و پس از وارد کردن گذرواژه مناسب (کلیه مواردی که به هنگام وارد کردن و انتخاب کردن کلمه عبور باید مدنظر قرار دهید، در پایین همین قسمت مشخص شده و هر مورد پس از درست وارد شدن به رنگ سبز تغییر خواهد کرد) بروی نام نویسی کلیک میکنیم.

تکمیل صفحه نام نویسی پیشینه پژوهش

در این مرحله به صندوق ورودی (INBOX) آدرس ایمیلی که به هنگام ثبت نام وارد کردید رجوع کنید.

ارسال ایمیل تایید ثبت نام پیشینه پژوهش

طبق تصویر پایین از قسمت مشخص شده بروی پیوند به تایید نام نویسی کلیک کنید.

لینک تایید ایمیل ثبت نام پیشینه پژوهش

در این صفحه از قسمت مشخص شده در پایین، بروی سامانه پیشینه پژوهش کلیک کنید.

انتخاب سامانه پیشینه پژوهش

در این صفحه از قسمت مشخص شده در پایین، بروی ورود کاربران دانشجویی کلیک کنید.

ورود برای ثبت عنوان درخواستی پیشینه

پس از ورود به بخش کاربری، بروی ثبت درخواست پیشینه کلیک کنید.

ثبت درخواست پیشینه پژوهش

فرم ثبت درخواست پیشینه تازه را تا انتها به صورت کامل و دقیق تکمیل کنید و در انتها بروی ثبت و پرداخت هزینه کلیک کنید، سپس در صفحه بعدی اطلاعات مورد نیاز برای پرداخت و درگاه را وارد کرده و عملیات پرداخت را با موفقیت انجام دهید.

مطالعه کنید:  نحوه نوشتن پیش گفتار پایان نامه

ثبت درخواست پیشینه تازه

به مدت کمتر از ۷۲ ساعت پس از ثبت نام و تایید موضوع انتخابی پیشینه تحقیق شما، میتوانید فایل گزارش خود را از طریق ایمیل یا پنل کاربری خود به آدرس pishineh.irandoc.ac.ir دریافت کنید.

ورود کاربران دانشجویی

دریافت گزارش ثبت پیشینه تحقیق

برای ثبت نام و دریافت گواهی پیشینه پژوهش ایرانداک میتوانید از قسمت تماس با ما با کارشناسان سایت مدیر وان در ارتباط باشید.

محتوای علمی و فنی معتبر

100 %

انتقال روان و شفاف مفاهیم

100 %

انسجام مطالب

100 %

خدمات پشتیبانی

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    ناشناس

    سلام و وقت بخیر ببخشید توی ایرانداک حتما باید درخواست پیشینه یابی به اسم خودمون باشه و با کاربری خودمون ؟
    یکی از دوستان با کاربری خودشون برام انجام دادن، الان یعنی یه بارم خودم انجامش بدم یا اشکالی نداره اگه تو فرم بنویسه به درخواست یه شخص دیگه؟
    این فرمی که برامون ارسال میشه بعدا قراره جایی بارگزاری شه؟

    ۱۴۰۲-۰۹-۲۷

    آیا مفید بود؟

    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      مدیر وان | مرجع دانلود محصولات آکادمیک و صنعتی

      ۱۴۰۲-۰۹-۲۸

      وقت شما هم بخیر
      بله شما باید در یکی از سامانه های ایرانداک (پیشینه پژوهش،همانندجویی،ثبت پایان نامه رساله و …) با مشخصات خودتون یک بار ثبت نام و احراز هویت بشوید و از این به بعد برای انجام هر یک از این مراحل، داخل پنل کاربریتون برای همه امور مربوط به سامانه ایرانداک، با همان نام کاربری و کلمه عبور لاگین کنید.
      جواب درخواست پیشینه شما در نهایت باید برای استاد یا دانشگاه مربوطه ارسال بشود که این جواب معمولا به صورت pdf با مشخصات اسم و فامیل شما و در نهایت توسط قسمت مربوطه ایرانداک مهر امضا شده؛ می باشد.

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محتوای علمی و فنی معتبر
انتقال روان و شفاف مفاهیم
انسجام مطالب
خدمات پشتیبانی

اسکرول به بالا