0
0
Subtotal: ۰ تومان

سبد خرید شما خالی است.

نرم افزار میک مک MICMAC

تحلیل میک مک (MICMAC) یا تحلیل ساختاری، از تکنیک های مهم تحلیل اثرات متقابل است که در حوزه های مختلف مدیریت و مهندسی پیشرفت کرده اند و اکنون در روش تحقیق کیفی و آینده پژوهی نیز به کار گرفته می شوند. تحلیل ساختاری در اصل ابزاری برای شکل دادن به ایده هاست. با این ابزار می توان یک سیستم را به کمک ماتریسی که اجزای آن را به هم پیوند می دهد، توصیف کرد. با بررسی این پیوندها می توان متغیرهای لازم برای دگرگونی سیستم را مشخص کرد. این ابزار را می توان به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک فعالیت پیچیده پیش بینی (سناریو) به کار برد.

در فرایند انجام پایان نامه ارشد و رساله دکترا، نرم افزار میک ‌مک جهت انجام محاسبات سنگین ماتریس اثرات متقاطع طراحی شده است. برای به کار گیری این نرم افزار ابتدا باید متغیر ها و مؤلفه های مهم در حوزه مورد نظر شناسایی و در ماتریسی مانند ماتریس تحلیل اثرات وارد گردند. سپس میزان ارتباط این متغیرها با حوزه مورد نظر مشخص شود. متغیرهای موجود در سطر ها بر متغیرهای موجود در ستون ها تاثیر می گذارند؛ بدین ترتیب متغیرهای سطرها تاثیرگذار و متغیرهای ستون ها تاثیر پذیرند. بنابراین با تحلیل میک مک و شناسائی عوامل اصلی می توان روابط بین متغیرها را نیز بررسی کرد و به تهیه سناریوی آینده پرداخت. در بعضی از تحقیقات روش میک مک به عنوان یک روش مکمل با روش مدلسازی ساختاری-تفسیری (ISM) نیز ترکیب می شود.


فرایند تحلیل در MICMAC

نرم‌افزار میک مک به منظور انجام محاسبات پیچیده ماتریس متقاطع در آینده پژوهی طراحی شده است. جهت بکارگیری نرم‌افزار میک مک ابتدا متغیرها و مؤلفه‌های مهم در حوزه مورد نظر شناسایی می شوند و سپس وارد ماتریسی می شوند. به عنوان مثال، ماتریس تحلیل اثرات وارد نموده و میزان ارتباط میان این متغیرها با حوزه مربوطه توسط خبرگان، تشخیص داده می‌شود. متغیرهای موجود در سطرها بر متغیرهای موجود در ستون‌ها تأثیر می‌گذارند. بر این اساس متغیرهای سطرها، تأثیرگذار و متغیرهای ستون‌ها، تأثیرپذیر می باشند.

مطالعه کنید:  دانلود رایگان نمونه فصل چهارم پایان نامه

به صورت کلی، در تحلیل ماتریس های متقاطع با نرم افزار میک مک، ۶ مرحله زیر انجام می شود:

  • درک سیستمی و مشاهده پایداری و عدم پایداری سیستم
  • شناسایی تاثیرات غیر مستقیم متغیر ها
  • شناسایی عوامل پیشران اصلی و استفاده از آن ها در سناریو نویسی
  • درک کلی از سیستم و پرهیز از تحلیل جزئی
  • شناسایی عوامل ناپایدار کننده سیستم
  • شناسایی محیط به واسطه ی سنجش تاثیر گذاری عوامل محیطی

مراحل پیاده سازی یک پروژه در MICMAC

روش میک مک برای تحلیل ساختاری یکی از انواع روش های تحلیل اثرات متقابل است که از جداول روابط متقابل استفاده می کند، اما بر خلاف روش های دیگر، احتمالاتی نیست؛ بنابراین، این روش احتمال تأثیر یک متغیر بر متغیر دیگر را محاسبه نمی کند، اما وجود و شدت رابطه میان دو متغیر را به دست می دهد. وجود و شدت رابطه میان دو متغیر در مرحله تفکر جمعی مبتنی بر نظرات جمعی کارشناسان و خبرگان است و مراحل تحلیلی تنها برای جمع بندی و ارائه نتایج طراحی و مدون شده است.

برای انجام مراحل بالا، متخصصان در پنل های خبرگان بر اساس تجربه و دانش خود نخست فهرستی از متغیرهای کلیدی ارائه می دهند و سپس بسته به تعداد متغیرهای کلیدی، خانه های ماتریسی nxn از متغیرهای تأثیرگذار را امتیاز دهی می‌کنند. مراحل انجام یک پروژه در MICMAC به صورت زیر می باشد:

۱. وارد کردن ماتریس‌ ها

۲. وارد کردن فهرست متغیرها

۳. انتقال داده‌ ها

۴. پارامترهای محاسبه

۵. نقشه و نمودارها

۶. تفسیر نمودار

۷. گزارش گیری


آموزش نصب نرم افزار میک مک MICMAC به صورت تصویری

تصویر شماره ۱: نصب نرم افزار میک مک MICMAC

تصویر شماره ۲: نصب نرم افزار میک مک MICMAC

    • فایل را از حالت فشرده خارج کنید (پسورد فایل فشرده modir1.ir).
    • بروی فایل Setup دوبار کلیک کنید تا عملیات نصب آغاز شود.
    • سعی کنید مسیر پیشنهادی نصب نرم افزار را تغییر ندهید، سپس Next بزنید و نرم افزار را نصب کنید. در صفحه بعدی هم مجدد Next بزنید و در پایان نصب بروی دکمه Close کلید کنید.
    • پس از پایان نصب برنامه، آیکون برنامه Micmac را از صفحه اصلی اجرا کرده و در صفحه ای که باز می شود حتما بروی دکمه Access to the Software Micmac کلیک کنید.
    • برنامه در حال اجرا می باشد و پیامی که در وسط صفحه نمایش داده شده است را با کلیک بروی دکمه OK ببندید. و حالا از نرم افزار استفاده کنید.
    • توجه: این نسخه از برنامه توسط تیم مدیر وان بر روی ویندوز ۱۰ نصب و در حال استفاده می باشد. به هر حال در موارد استثنا ممکن است به دلایل گوناگون روی سیستم شما نصب یا اجرا نشود پس لطفا توجه شود در خصوص اینکه چرا نرم افزار روی سیستم شما نصب نمی شود ما نمی توانیم به صورت تلفنی به شما کمک کنیم و لطفا با متخصص نرم افزار در تماس باشید.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “نرم افزار میک مک MICMAC” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محتوای علمی و فنی معتبر
انتقال روان و شفاف مفاهیم
انسجام مطالب
خدمات پشتیبانی

اسکرول به بالا