0
0
Subtotal: ۰ تومان

سبد خرید شما خالی است.

دانلود رایگان نمونه چکیده پایان نامه

دانلود چکیده پایان نامه

چکیده به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های انجام پایان نامه ارشد و رساله دکترا و همچنین مقالات محسوب می شود. از آنجایی که چکیده پس از عنوان اولین مطلبی می باشد که خواننده با آن مواجه می‌شود، قطعا بیشتر از سایر بخش‌های پایان‌نامه مورد بازید قرار می گیرد. تفاوت چکیده پایان‌نامه و مقاله در تعداد کلمات مجاز و چیدمان آن است که با توجه به قالب دانشگاه، کنفرانس و فصلنامه ها می‌تواند متفاوت باشد. فرقی نمی کند که از روش تحقیق کمی یا روش تحقیق کیفی استفاده شود، به هر صورت هدف اصلی از نگارش چکیده، معرفی مختصری از موضوع، اهداف، روش‌ها، نتایج و نتیجه گیری‌های پایان‌نامه به خواننده است. بنابراین نیاز است به صورت کاملا واضح و شفاف، در چند سطر به پراهمیت ترین مطالب پایان نامه پرداخته شود.


نحوه نوشتن چکیده پایان نامه

قبل از نوشتن چکیده پایان نامه باید به این نکته دقت کنید که، چکیده متنی کاملا مستقل از پایان نامه و در واقع خلاصه ای از پایان نامه می باشد، بنابراین همیشه پس از نهایی شدن نگارش بخش های اصلی پایان نامه اقدام به نگارش چکیده کنید. در چکیده پایان‌نامه با بیان اطلاعات مهم و کلیدی، مخاطب را در جریان کلیت تحقیق قرار دهید و او را به خواندن شرح کامل مطالب در متن پایان‌نامه مشتاق کنید. پیشگفتار و چکیده پایان نامه تا حدود زیادی نزدیک به هم می باشند با این تفاوت که در پیش گفتار آزادی عمل زیادی وجود دارد تا پژوهشگر هر آنچه در ذهن دارد با قلم خود نگارش کند. جهت آشنایی با پیشگفتار پایان نامه می توانید به مقاله نحوه نوشتن پیش گفتار پایان نامه رجوع کنید.

به طور معمول، چکیده پایان‌نامه از بخش های مختلفی مانند مقدمه، روش تحقیق، یافته های کلیدی، نتیجه گیری و … تشکیل شده است. بنابراین در چکیده، باید عنوان، مساله تحقیق و نیز هدف و ضرورت انجام آن به‌طور مختصر ذکر شود. روش‌های مورد استفاده و چگونگی انجام تحقیق، نتایج و یافته‌های حاصله و نیز نتیجه‌گیری و کاربرد این یافته‌ها می‌بایست به شیوه‌ای مناسب و کوتاه در متن چکیده گنجانده شوند. در مجلات و فرمت های دانشگاهی ساختار چکیده ممکن است تا حدودی متفاوت باشد. با این حال در این بخش به معرفی ۴ بخش اصلی چکیده پرداخته می شود:

مقدمه

در ابتدای چکیده پس از معرفی عنوان، به صورت مختصر به تعریف بیان مسئله و اهمیت تحقیق بپردازید و مشخص کنید که این پایان نامه چه هدف و فرضیاتی را دنبال کرده است. جهت توضیحات بیشتر در رابطه با تدوین فرضیه و سوال به مقاله نحوه نوشتن سوال و فرضیه در تحقیق مراجعه بفرمایید.

روش انجام کار

پس از تبیین اهداف و اهمیت تحقیق، ابزارها و روش‌های تحقیق پایان نامه را معرفی کنید و به صورت شفاف بگویید که از چه ابزارها و روش‌هایی برای جمع آوری اطلاعات، مشاهده، تحلیل و نتیجه گیری استفاده شده است.

یافته های تحقیق

پس از معرفی روش‌ها و ابزارهای تحقیق، باید یافته ها و دستاوردهای تحقیق به صورت مختصر و کلی تبیین شود.

نتیجه گیری

در این بخش از چکیده، نتیجه کار به صورت خلاصه تبیین می شود. نتیجه گیری باید هم راستا با اهداف تحقیق در نظر گرفته شود.

قالب نوشتاری چکیده مقاله و پایان نامه


مهمترین نکات در نوشتن چکیده پایان نامه

اگر به دنبال نگارش یک چکیده حرفه ای برای پایان نامه و مقاله خود هستید باید در ابتدا برای نوشتن این بخش کل متن پایان نامه و مقاله را مطالعه کنید و با روند انجام پژوهش به طور کامل آشنا شده باشید. شما باید مهمترین مطالب پایان نامه را بدانید تا بتوانید در چند سطر کوتاه آن را توضیح دهید. در چکیده نیاز به رفرنس دهی ندارید. چکیده جای نوشتن مطالب بیهوده و غیرمرتبط نیست، بنابراین در نوشتن چکیده شما باید به موضوع اصلی پژوهش پرداخته و با کوتاه ترین جملات مفهوم و منظور پایان نامه را به طور کامل به خواننده انتقال دهید. برای اینکه بتوانید این متن منسجم را به صورت حرفه ای بنویسید، کافی است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • در چکیده توضیحی اجمالی در رابطه با موضوع پایان نامه داده می شود، اما باید از ذکر تمامی جزئیات آن اجتناب کرد.
  • هدف از نگارش پایان نامه خود را بیان کنید.
  • به کلیت پایان نامه، مسئله پژوهشی، روش تحقیق و نتایج پژوهش حتما در چکیده اشاره شود.
  • نحوه بررسی و حل مشکلات و سوالات استفاده شده در پایان نامه را توضیح دهید.
  • در متن چکیده باید اطلاعات کلیدی بیان شده باشد، جزئیات اضافی اثربخشی آن را از بین می برد.
  • جهت جستجوی آسان‌ محتوای پایان نامه برای دیگران، باید کلیدواژه‌های اصلی پایان نامه در انتهای چکیده ذکر شود.
  • افعال بکار رفته در چکیده پایان‌نامه، باید در زمان گذشته بیان شوند، زیرا در این بخش، نویسنده به دستاوردهای خود در طول فرآیند تحقیق و تحلیل داده‌های خود اشاره می‌کند.
  • تعداد کلمات چکیده معمولا بین ۱۵۰ تا ۳۵۰ کلمه است، با این حال برای اطلاع از تعداد کلمات دقیق چکیده می توانید به آیین نامه نگارش دانشگاه خود مراجعه نمایید.
  • با دقت، برآوردی دقیق و شفاف از تحقیق خود در چکیده درج کنید و از اظهار نظرهای منفی پرهیز نمایید.
  • تا جای ممکن تلاش کنید از زبان ساده و قابل فهم در نگارش، چکیده پایان نامه استفاده شود.
  • پس از نگارش چکیده ، آن را با دقت مرور کرده و پس از اطمینان از متن، آن را ارسال کنید.
  • چکیده را به طور کامل بازبینی و بررسی نمایید تا اطمینان حاصل شود که همه اطلاعات لازم در آن به روش کارایی بیان شده است.
مطالعه کنید:  دانلود رایگان نمونه فصل اول پایان نامه

نمونه چکیده های بکار رفته در روش های آماری

عنوان تحقیق:

عوامل تاثیر گذار بر تعادل بین کار و زندگی در پرستاران

چکیده

مقدمه: امروزه جامعه پرستاران در سرتاسر جهان با مشکلات متعددی همچون ناکافی بودن تعداد کارکنان، حجم کاری بالا، ساعات کاری طولانی، برنامه کاری نامنظم و فشار کاری مواجه هستند. از طرفی ساعت های کاری طولانی در محیط های درمانی برای پرستاران می تواند باعث افسردگی شدید و اختلالات فیزیولوژیکی شود. هدف از انجام این پژوهش، بررسی وضعیت عوامل موثر بر تعادل بین کار و زندگی در پرستاران بیمارستان های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بود.

مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی- تحلیلی بر روی ۲۳۰ پرستار در ۶ بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت که به روش طبقه ای تصادفی انتخاب شده بودند، انجام شد.داده ها با استفاده از پرسشنامه وونگ و کو که شامل هفت بعد و بیست سوال بود. جمع آوری گردید. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار smartpls3 نسخه ۲ انجام شد.

یافته ها: در این پژوهش ۲۳۰ پرستار مرد و زن با وضعیت های استخدامی رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مشارکت کرده یودند. نتایج نشان داد که از بین ابعاد مورد بررسی، بعد انعطاف پذیری (۰.۸۵۶)،  بعد تعهد کاری(۰.۸۵۵) و بعد حمایت محیط کاری(۰.۸۱۹) بیشترین تاثیر را بر روی برقراری تعادل کار و زندگی به خود اختصاص داده بود.

بحث و نتیجه گیری: با توجه به اهمیت تعادل کار و زندگی در پرستاران توصیه می شود مدیران بیمارستان ها شرایط استفاده از گزینه های کاری انعطاف پذیر مانند ساعات کاری شناور، شغل اشتراکی و… را فراهم نمایند. برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و مصاحبه با پرستاران، ایجاد مهدکودک هایی با ساعات کاری طولانی جهت نگهداری از کودکان نیز می تواند در برقراری تعادل موثر باشد.

واژگان کلیدی: تعادل کار و زندگی، پرستاران، مدل معادلات ساختاری

عنوان تحقیق:

بررسی تاثیر مشارکت ذینفعان، گرایش پایداری زیست محیطی، عملکرد مالی و شدت رقابت (مورد مطالعه: صنعت بانکداری)

چکیده

هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر مشارکت ذینفعان، گرایش پایداری زیست محیطی، عملکرد مالی و شدت رقابت در صنعت بانکداری می باشد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان بانک کشاورزی، بانک ملت، بانک مسکن در شهر تهران تشکیل دادند که نمونه آماری این تحقیق ۳۷۹ نفر از کارکنان و مدیران بانک های کشاورزی، ملت و مسکن در شهر تهران در نظر گرفته شده که با استفاده از فرمول کوکران جهت پاسخگویی به پرسشنامه انتخاب شدند. همچنین تجزیه و تحلیل داده های تحقیق با استفاده از نرم افزار آماری SPSS  صورت گرفت. نتایج نشان داد مشارکت ذینفعان بر گرایش پایداری زیست محیطی در بانک های کشاورزی، ملت و مسکن تأثیرگذار است. همچنین گرایش پایداری زیست محیطی بر عملکرد مالی در بانک های کشاورزی، ملت و مسکن تأثیرگذار است. متغیر شدت رقابت تاثیر مشارکت ذینفعان بر گرایش پایداری زیست محیطی در بانک های کشاورزی، ملت و مسکن را تعدیل می کند و در نهایت متغیر شدت رقابت تاثیر مشارکت ذینفعان بر عملکر مالی در بانک های کشاورزی، ملت و مسکن را تعدیل می کند.

واژگان کلیدی: مشارکت ذینفعان، گرایش پایداری زیست محیطی، عملکرد مالی، شدت رقابت


نمونه چکیده های بکار رفته در تصمیم گیری چند معیاره

عنوان تحقیق:

ارائه ساختاری نوین جهت ارزیابی و انتخاب پروژه های سرمایه گذاری با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چند شاخصه

چکیده

این تحقیق با هدف ارائه ساختاری نوین جهت ارزیابی و انتخاب پروژه های سرمایه گذاری با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چند شاخصه صورت گرفته است. از نظر دسته‌بندی تحقیقات برحسب هدف یک تحقیق کاربردی می‌باشد، از نظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی- غیرآزمایشی است و در میان انواع روش‌های تحقیق توصیفی در زمره مطالعه موردی قرار گرفته است. جامعه آماری تحقیق تعداد ۱۰ نفر از کارشناسان شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن می باشند که پرسشنامه خبرگان در میان آن‌ها پخش شد. بر اساس مطالعات صورت گرفته معیارهای اصلی تحقیق از عوامل بخشی، سازمانی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تشکیل شده است و زیر معیارهای تحقیق نیز پس از غربالگری مشخص شده است تا در نهایت الگویی سلسله مراتبی بدست آید. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در فاز اول با استفاده از رویکرد AHP و در فاز دوم با استفاده از رویکرد TOPSIS صورت گرفته است. بر اساس نتایج تحقیق اثبات شد، بیشترین اولویت را تأثیر چند برابری در سود سرمایه گذاری، با وزن ۰.۱۲۶، اولویت دوم را سرمایه گذاری مکمل و جذب سرمایه گذار از سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، با وزن ۰.۰۹۹، اولویت سوم را اندازه تقاضای بازار در زمینه پروژه انتخاب شده، با وزن ۰.۰۹۸، اولویت چهارم را افزایش اعتبار علامت تجاری، با وزن ۰.۰۹۵ و اولویت پنجم را انتقال تکنولوژی، با وزن ۰.۰۷۱ دارد. همچنین بر اساس شاخص های ذکر شده، پروژه های سرمایه گذاری شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن رتبه بندی شدند.

مطالعه کنید:  نمونه متن تقدیر و سپاسگزاری پایان نامه

کلیدواژه: پروژه سرمایه گذاری، شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، تکنیک تصمیم گیری چند شاخصه

عنوان تحقیق:

شناسایی و اولویت بندی استراتژی های بهبود صنعت گردشگری با تاکید بر نقش ارزش ویژه برند، بازارهای مرتبط و انگیزش گردشگران

چکیده

این تحقیق با هدف شناسایی و اولویت بندی استراتژی های بهبود صنعت گردشگری با تاکید بر نقش ارزش ویژه برند، بازارهای مرتبط و انگیزش گردشگران در شهرهای شیراز، همدان و اصفهان صورت گرفته است. ازنظر دسته‌بندی تحقیقات برحسب هدف یک تحقیق کاربردی می‌باشد، ازنظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی- غیرآزمایشی است و در میان انواع روش‌های تحقیق توصیفی در زمره مطالعه موردی قرار گرفته است. جامعه آماری تحقیق برای پرسشنامه تعداد ۵ نفر در بخش ANP-DEMATEL و ۱۰ نفر در بخش دلفی از خبرگان علمی و تجربی حوزه گردشگری را شامل شده است که پرسشنامه خبرگان در میان آن‌ها پخش شد. بر اساس مطالعات صورت گرفته معیارهای اصلی تحقیق شامل ارزش ویژه برند، یازاریابی و انگیزه سفر تشکیل شده است و هریک شامل تعدادی زیر معیار بوده است. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از رویکرد ANP-DEMATEL صورت گرفته است وپس از غربال گری استراتژی ها توسط تکنیک دلفی با استفاده از روش TOPSIS به رتبه بندی راهکارها پرداخته شده است. بر اساس نتایج تحقیق اثبات شد، معیار “ارزش ویژه برند” با وزن نرمال شده ۰.۶۱۴ در اولویت اول قرار دارد و از طرفی زیر معیار زیر معیار ” کیفیت درک شده ” با وزن نرمال شده ۰.۰۹۲۲ در اولویت اول قرار دارد و نیز بهترین راهکار، استفاده از فن آوری اطلاعات برای افزایش سطح اطلاع رسانی درباره برند شهرهای گردشگری و ارتباط بهتر و صمیمانه با مشتریان است.

کلیدواژه: استراتژی های بهبود صنعت گردشگری، ارزش ویژه برند، بازارهای مرتبط، انگیزش گردشگران، رویکرد MCDM


نمونه چکیده های بکار رفته با تلفیق روش تحقیق کیفی و روش تحقیق کمی (آمیخته)

عنوان تحقیق:

ارائه مدل توسعه دانشگاه کارآفرین مبتنی بر پایدارسازی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان مطالعه موردی: دانشگاه صنعتی شریف تهران

چکیده

هدف از انجام این پژوهش ارائه مدل توسعه دانشگاه کارآفرین مبتنی بر پایدارسازی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی شریف تهران بود. پژوهش حاضر با رویکرد ترکیبی از طریق تلفیق روش های کیفی و کمی می­باشد. جامعه آماری شامل خبرگان و متخصصان در حوزه پژوهش، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه­ صنعتی شریف تهران، بودند، جامعه آماری در بخش کیفی ۱۰ نفر از خبرگان دانشگاهی و در بخش کمی به تعداد ۲۱۲ نفر بودند. نمونه آماری به صورت هدفمند و به تعداد ۱۰ نفر در فرایند مصاحبه (رسیدن به اشباع داده­ها) انتخاب شده بودند. ابزار گردآوری داده در این تحقیق شامل مصاحبه کیفی و از نوع نیمه ساختاریافته بود. همچنین در بخش کمی از پرسشنامه محقق ساخته حاصل از بخش کیفی استفاده شد. جهت شناسایی شاخص ها از تکنیک فرایند داده بنیاد و همچنین در بخش کمی و بررسی برازش مدل و رابطه میان طبقه ها از روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار smartPLS استفاده شد. نتایج نشان داد شاخص های توسعه دانشگاه کارآفرین مبتنی بر پایدارسازی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی شریف تهران در ۷ مقوله اصلی و ۱۷ مقوله فرعی جای گرفتند. همچنین روابط تمامی طبقه ها با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی مورد تایید قرار گرفت.

عنوان تحقیق:

شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر در بین‌المللی سازی گردشگری شهرستان چالوس

چکیده

هدف: گردشگری فرصت های خوبی را برای اقتصادهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه ارائه می دهد. ایجاد شغل، تقویت اقتصاد محلی، کمک به توسعه زیرساخت های محلی و می تواند به حفظ محیط زیست طبیعی و دارایی های فرهنگی و سنت ها و کاهش فقر و نابرابری کمک کند. در این راستا، هدف از این مطالعه شناخت عوامل موثر در بین المللی سازی گردشگری در شهرستان چالوس می‌باشد.

روش پژوهش

روش پژوهش در بخش کیفی: در این پژوهش جهت استخراج عوامل موثر بر بین المللی سازی گردشگری در شهرستان چالوس از مصاحبه با خبرگان حوزه گردشگری استفاده شد و پس از بررسی خط به خط متن مصاحبه ها با استفاده از نرم افزار مکس کیودی ۲۰۲۲ و استخراج تم های اولیه و بررسی مجدد آنها و خلاصه کردن تم ها در تم های فرعی و پس از آن قرار گیری تم های فرعی در گروه های بزرگتر با عنوان تم های اصلی و بررسی روایی  کدهای حاصل با استفاده از روش بازبینی توسط شرکت کنندگان و بازبینی توسط همکار ‌‌و پایایی آن ها با استفاده از روش پایایی بین دو کدگذار پرسش نامه ای جهت بررسی بیشتر عوامل موثر بر بین المللی سازی گردشگری شهرستان چالوس در مراحل بعدی کار تدوین شد.

مطالعه کنید:  راهنمای استفاده از سامانه همانندجو

روش پژوهش در بخش کمی: در این بخش از تحقیق حاضر پس از توزیع پرسش نامه در میان خبرگان و نمره دهی به شاخص ها براساس طیف ۹ نقطه ای و اجماع تمامی پرسش نامه در یک پرسش نامه با استفاده از میانگین هندسی، تحلیل داده های حاصل با استفاده از نرم افزار اکسپرت چویس انجام شد.

یافته‌ها

یافته های بخش کیفی: براساس یافته های حاصل از بخش کیفی پژوهش، زیرساختهای اجتماعی، محیطی و حمل و نقل در دسته تم های اصلی عوامل زیرساخت، ترجیحات فردی و سبک زندگی در دسته عوامل فردی، مدیریت سازمانی، راهبرد سازمانی، برنامه ریزی مقصد و رفتار سازمانی در دسته عوامل سازمانی،  جهت گیری کسب و کار و تجارت الکترونیک در دسته عوامل فناوری، اقلیم  و مسائل زیست محیطی در دسته عوامل محیطی، اقتصاد مقصد و استراتژی قیمت گذاری در دسته عوامل اقتصادی و امنیت سفر و قوانین و سیاست های دولت در دسته عوامل سیاسی قرار گرفتند.

یافته های بخش کمی:

 نتایج حاصل از مطالعه حاضر  در بخش کمی نشان داد که، از میان عوامل تاثیرگذار بر بین المللی سازی گردشگری، عوامل فناوری با وزن نرمال شده ۰.۲۴۳ از بیشترین اولویت برخوردار است، معیار  عوامل سیاسی با وزن ۰.۱۶۰ در اولویت دوم، معیار عوامل  اقتصادی با وزن نرمال ۰.۱۵۴ در اولویت سوم، معیار  عوامل محیطی با وزن ۰.۱۴۵  در اولویت چهارم، معیار عوامل زیرساخت با وزن نرمال ۰.۱۱۲ در اولویت پنجم، معیار عوامل زیرساخت با وزن نرمال ۰.۰۹۵ در اولویت  ششم و معیار عوامل فردی با وزن نرمال ۰.۰۹۰ در اولویت هفتم قرار دارد.

واژگان کلیدی: بین المللی سازی، گردشگری، شهرستان چالوس، تحلیل تم، تحلیل سلسله مراتبی


نمونه چکیده های بکار رفته در الگوریتم های فراابتکاری

عنوان تحقیق:

زمانبندی تبلیغات اینترنتی کسب و کار ها در فضای مجازی (مطالعه موردی: موسسه تجارت الکترونیک صبا)

چکیده

پژوهش حاضر با هدف زمانبندی تبلیغات اینترنتی کسب و کار ها در فضای مجازی به وسیله موسسه تجارت الکترونیک صبا صورت گرفته است. به منظور حل دقیق مسئله، با در نظر گرفتن مواردی چون فضای در دسترس سایت، فضای مورد نیاز تبلیغ کننده، تعداد تبلیغات مورد نیاز سایت، بودجه تخصیص یافته تبلیغ کننده برای سایت، هزینه تخصیص تبلیغ به اسلات مورد نظر در سایت، درآمد حاصل از ارائه تبلیغ در سایت، حداقل و حداکثر تعداد تکرار تبلیغ، امکان ارائه تبلیغ در اسلات های سایت، یک مدل برنامه ریزی ریاضی عدد صحیح برای مسئله زمان بندی تبلیغات پیشنهاد شده است. این زمانبندی در قالب یک مسئله بهینه سازی محدودیت دار طراحی شده است. با توجه مفروضاتی که برای مسئله در نظر گرفته شده یک مدل برنامه ریزی ریاضی عدد صحیح برای مسئله زمانبندی تبلیغات پیشنهاد شده است. هدف از ارائه مدل پیشنهادی، زمانبندی بیشترین تبلیغ از تبلیغ کنندگان مختلف با توجه به محدودیت های موجود است بطوریکه حداکثر درآمد از ارائه تبلیغات تبلیغ کنندگان مختلف در تمام سایت ها حاصل شود. جهت ارزیابی رویکرد پیشنهادی و اثبات کارایی و صحت مدل برنامه ریزی، این مدل در نرم افزار برنامه نویسی GAMS پیاده سازی شد و با الگوریتم ژنتیک توسعه پیدا کرد. بنابراین در این مطالعه مدلی جامع برای بهینه سازی زمان بندی تبلیغات بنری کسب و کارهای مختلف جهت کسب حداکثر درآمد در سایت های متفاوت ارائه گردیده است.

عنوان تحقیق:

ارائه مدل استقرار بهینه توسط الگوریتم های فراابتکاری در صنایع نساجی

چکیده

 در سیستم های صنعتی مساله مکان یابی و استقرار تسهیلات به دلیل تاثیر بر افزایش راندمان و بهره وری بسیار مورد توجه است. مطالعه پیرامون مکان بهینه صنعتی از دیدگاه جغرافیدانان و علمای علم اقتصاد همواره دارای اهمیت بوده است. مراکز صنعتی و کارخانجات برای تعیین مکان احداث کارخانه، استقرار تجهیزات و دپارتمان های خود در کارخانه، استقرار دفاترشان، تعیین ایستگاه های تولید و کنترل کیفی و کمی و چیدمان ماشین آلات بحث مکان یابی و استقرار را بسیار مورد توجه دارند. جانمایی و استقرار تسهیلات در کارخانه که از آن به طراحی چیدمان تسهیلات یاد می کنند، تاثیر بسزایی در هزینه های ساخت، موجودی در جریان ساخت، زمان های تحویل و بهره وری دارد. در بحث چیدمان و مدل های ارائه شده در استقرار عمدتا متغیرهای کمی مد نظر می باشد و سایر متغیرهای کیفی جهت ارائه یک مدل استقرار بهینه در نظر گرفته نشده است. در این تحقیقیک مدل استقرار بهینه با در نظر گرفتن متغیرهای کیفی و کمی شامل مسافت، جریان مواد و آلودگی در نظر گرفته شده است و با توجه به پیچیدگی خاص مدل توسط الگوریتم تجمع ذرات از الگوریتم های فرا ابتکاری بهینه سازی انجام گردیده است.

واژگان کلیدی: بهینه سازی، الگوریتم های فراابتکاری، صنایع نساجی


همچنین شما عزیزان جهت آشنایی با فصول پایان نامه می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید:

دانلود رایگان نمونه پروپوزال کمی

دانلود رایگان نمونه فصل اول پایان نامه

دانلود رایگان نمونه فصل دوم پایان نامه

دانلود رایگان نمونه فصل سوم پایان نامه

دانلود رایگان نمونه فصل چهارم پایان نامه

دانلود رایگان نمونه فصل پنجم پایان نامه

اسکرول به بالا