0
0
Subtotal: ۰ تومان

سبد خرید شما خالی است.

دانلود رایگان نمونه فصل پنجم پایان نامه

دانلود رایگان نمونه فصل پنجم پایان نامه

در فصل پنجم پایان نامه، پژوهشگران باید در مورد یافته های پژوهش و اطلاعات کسب شده از فصول قبلی بحث و اظهار نظر کند. فصل پنجم متعلق به پژوهشگر است و به قلم او نگارش می شود. از آنجایی که داوران به نتایج حاصل از پروژه توجه خاصی دارند، پژوهشگران باید با تسلط به تمامی جنبه های طرح، به صورت شفاف، کامل و دقیق دستاوردهای پروژه را معرفی کند. بنابراین آشنایی با نحوه نگارش آن امری ضروری می باشد. با توجه به حساسیت هایی که نسبت به درج مطالب تکراری در پایان نامه ها وجود دارد، لازم است که تا جای ممکن، از مطالب جدید و ادبیات خودتان در نگارش این فصل استفاده کنید که درصد همانندجو پایان نامه بالا نرود. جهت آشنایی با سامانه همانندجو می توانید مقاله راهنمای استفاده از سامانه همانندجو را مطالعه بفرمایید. 

به هنگام انجام پایان نامه ارشد و رساله دکترا بارها دیده شده است که بخاطر عدم تناسب بخش های مختلف، نمی توان تفسیر مناسبی را در نظر گرفت، بنابراین نیاز است که از ابتدا، مواردی چون موضوع و مقاله بیس، فرضیات، پرسشنامه، روش تحقیق، جامعه و نمونه آماری و …، به درستی تدوین شوند. شما عزیزان از طریق مطالعه نمونه نقد پایان نامه با نگاهی دقیق و منتقدانه می توانید به بررسی نحوه نگارش یک پایان نامه بپردازید.

روش تحقیق کمی، روش تحقیق کیفی و روش تحقیق آمیخته به عنوان مهمترین رویکردهای نگارش فصل پنجم پایان نامه ها مطرح می باشند.

در حالت کمی، داده ها معمولا از طریق پرسشنامه تحقیق و یا داده های مالی و … بدست می آیند و با استفاده از روش های آماری، تصمیم گیری چند معیاره و … و نرم افزار ها و الگوریتم هایی مانند Eviews ،SPSS، لیزرل، AMOS ،PLS، فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP یا Analytic Hierarchy Process)، فرایند تحلیل شبکه (ANP یا Analytic Network Process)، روش سوات (SWOT) و … تحلیل می شود.

در حالت کیفی نیز با استفاده از مصاحبه، مشاهده، مطالعه متون و … از روش هایی مانند، تحلیل محتوا، داده بنیاد، تحلیل تم و … استفاده می شود. یکی از مهمترین نرم افزارهای تحقیقات کیفی نرم افزار مکس کیودا میباشد که شما عزیزان میتوانید برای آشنایی و دانلود این نرم افزار به مقاله نرم‌ افزار مکس‌کیودا (MAXQDA) به همراه لایسنس و فعالسازی و برای فعالسازی به صورت دائمی به محصول فایل لایسنس دائمی نرم‌ افزار مکس‌ کیودا MAXQDA2020 رجوع کنید.

با توجه به ضعف هایی که دانشجویان در نگارش طرح های پژوهشی دارند، مطالعه نمونه فصل پنجم های تایید شده می تواند گام موثری در جهت آشنایی آن ها با روال درست پایان نامه نویسی باشد. نمونه فصل پیش رو به صورت کمی مورد بررسی قرار گرفته است. بنابراین با مطالعه این متن، می توانید با چارچوب صحیح پیاده سازی فصل پنجم آشنا شوید.

به طور معمول فصل پنج استاندارد از بخش هایی مانند موارد زیر تشکیل می شود:

  • مقدمه
  • خلاصه تحقیق
  • نتایج و بحث
  • محدودیت‌های پژوهش
  • پیشنهادات تحقیق
  • پیشنهادهای کاربردی
  • پیشنهادهای پژوهشی

نمونه فصل حاضر با عنوان “بررسی نقش نگرش های شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی در ادارات دولتی (مورد مطالعه: بخش فناوری اطلاعات همدان)“ مورد بررسی قرار گرفته است. در هر بخش به نحوه صحیح نگارش متن اشاره شده است. شما عزیزان می توانید با الگو قرار دادن آن با نحوه نگارش فصل پنجم آشنا شوید.

مطالعه کنید:  دانلود رایگان نمونه فصل دوم پایان نامه

مقدمه

این تحقیق با هدف بررسی نقش نگرش های شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی در ادارات دولتی انجام شده است. پس از گردآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات در فصول قبل، در این فصل به نتیجه گیری از یافته های پژوهش حاضر پرداخته شده است. همچنین محدودیت ها و کاستی‌های این پژوهش بیان می شود تا بتوان درک بهتری در رابطه با تفسیر نتایج بدست آورد. با توجه به نتایج بدست آمده، پیشنهادهای کاربردی و عملیاتی و در پایان نیز توصیه‌هایی به پژوهشگران برای انجام مطالعات آتی بیان شده است.


خلاصه تحقیق

هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی نقش نگرش های شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی در ادارات دولتی است. برای بررسی سوالات تحقیق، بعد از بیان کلیات تحقیق حاضر به بررسی ادبیات موضوع پیرامون عوامل مرتبط با تبیین اثرات نگرش های شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی در ادارات دولتی پرداخته شد. بر اساس اهداف تحقیق فرضیه های  پژوهش به شرح زیر تدوین شده اند:

فرضیه اصلی:

نگرش های شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی در ادارت دولتی تاثیرگذارند.

فرضیه های فرعی:

رضایت شغلی تاثیر معناداری بر رفتار شهروندی سازمانی دارد.

تعهد سازمانی تاثیر معناداری بر رفتار شهروندی سازمانی دارد.

جامعه آماری مورد نظر در این پژوهش عبارت است از کارکنان شاغل در در ادارت دولتی (بخش فناوری اطلاعات همدان) که تعداد کل آنها ۸۴ نفر برآورد شده است. همچنین، برای آزمون کردن فرضیه های پژوهش از روش معادلات ساختاری و تحلیل مسیر در قالب نرم افزار SPSS (و در صورت لزوم از دیگر نرم افزاهای آماری مانند PLS) استفاده شده است.

جهت تدوین سوال و فرضیه میتوانید به مقاله نحوه نوشتن سوال و فرضیه در تحقیق رجوع کنید.


نتایج و بحث

این تحقیق با هدف بررسی نقش نگرش های شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی در ادارات دولتی انجام شده است. یافته‌های این پژوهش می‌تواند دارای هر دو دسته کاربردهای علمی و کاربردی باشد که به مدیران دولتی امکان تهیه استراتژی مناسب برای بهبود عملکرد را می دهد.

آزمون فرضیه اصلی بیانگر آن است که نگرش های شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی در ادارات دولتی تاثیرگذارند.

سازمانها بدون تمایل افراد به همکاری قادر به توسعه اثربخش خود نیستند و کارکنانی که از شغل شان رضایت داشته باشند در جهت تحقق اهداف سازمانی از تلاشی فرو نمی گذارند و رفتارهای فرانقش از خود بروز می دهند از جمله: نگرشهای شغلی رضایت شغلی و تعهد سازمانی به عنوان پیشبینی کننده های مستقیم رفتارشهروندی سازمانی محسوب می شوند، نیروی انسانی وفادار، خشنود، سازگار با اهداف و ارزشهای سازمانی و متمایل به حفظ عضویت سازمانی که حاضر است فراتر از وظایف مقرر، فعالیت کند، می تواند عامل مهمی در اثربخشی سازمان باشد. وجود چنین نیرویی در سازمان توأم با بالارفتن سطوح عملکرد و پایین آمدن میزان غیبت، تأخیر و ترک خدمت کارکنان است و وجهه ی سازمان را در اجتماع مناسب جلوه داده، زمینه را برای رشد و توسعه سازمان فراهم می آورد. یافته های پارک، (۲۰۲۱) با نتایج بدست آمده در این تحقیق همسو می باشد.

آزمون فرضیه اول بیانگر آن است که رضایت شغلی تاثیر معناداری بر رفتار شهروندی سازمانی دارد.

رضایت شغلی نگرشی است که افراد درباره شغل خود دارند که نشات گرفته از ادراک افراد از شغلشان است و دستیابی به اهداف سازمان و کسب مزیت رقابتی تنها با انجام وظایف نقش کارکنان میسر نخواهد بود، بلکه سازمان ها نیازمند انجام وظایف فرانقشی و داوطلبانه کارکنانشان هستند و کارکنان نیز زمانی خواهند توانست فراتر از وظایف خود عمل کنند که از لحاظ اخلاقی درسطح بالایی قرار داشته باشند و همچنین در سازمان عدالت حاکم باشد. به عبارتی بروز رفتار شهروندی سازمانی بدون پشتوانه های اخلاقی ممکن نبوده و هر چه سازمان ها به لحاظ شاخص عدالت و شایسته سالاری در سطح بالاتری قرار داشته باشند، انتظار بروز این نوع از رفتارها بیشتر می شود. بقا و پیشرفت هر سازمانی، در گرو رفتار اعضای آن به عنوان شهروندانی است، که به همه ی جنبه های رفتار های مثبت توجه نموده و آنها را رعایت می نمایند. یافته های مشتاق و همکاران، (۲۰۱۴) با نتایج بدست آمده در این تحقیق همسو می باشد.

مطالعه کنید:  دانلود رایگان نمونه پروپوزال کمی

آزمون فرضیه دوم بیانگر آن است که تعهد سازمانی تاثیر معناداری بر رفتار شهروندی سازمانی دارد.

تعهد سازمانی عبارت است از وضعیتی که در آن یک کارمند با سازمان خاصی و اهدافش هویت پیدا میکند، خود را با آن معرفی می کند، و دوست دارد عضویتش را در آن سازمان حفظ کند. امروزه شرایط کاملاً متحول حاکم بر سازمان ها ، افزایش رقابت و لزوم اثربخشی آن ها در چنین شرایطی ، نیاز به کارکنانی واجد صلاحیت و شایستگی را بیش از پیش آشکار نموده است و این امر میسر نخواهد شد، مگر آنکه سازمان ها به شناسایی عوامل مؤثر بر عملکرد شغلی و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان پرداخته، تا از این طریق بتوانند بسترهای لازم را برای پیاده سازی این گونه رفتارها فراهم نمایند زیرا رفتار شهروندی سازمانی بر مبنای تفکری است که تنوعی از رفتارهای کارکنان را در برمی‌گیرد مانند
انجام وظایف اخلاقی، کمک‌رسانی داوطلبانه، انجام وظایف بدون نظارت رسمی و تحمل سختی‌ها و افزایش این رفتار، حرکت سازمان‌های سنتی به محیط رقابتی جدید را آسان می کند و اثربخشی سازمانی را افزایش می دهد. یافته های شفازانا و همکاران، (۲۰۱۶) با نتایج بدست آمده در این تحقیق همسو می باشد.


محدودیت‌های پژوهش

۱-مهمترین محدودیت این پژوهش، انجام تحقیق در زمان پاندمی کویید ۱۹ بود که دسترسی به منابع مطالعاتی نظیر کتابخانه ها را به شدت تحت تاثیر قرار داد.
۲-عدم وجود تحقیقات مشابه در کشور و حتی خارج از کشور از مهمترین محدودیت ها این پژوهش می باشد که امکان مقایسه نتایج این پژوهش با نتایج تحقیقات مشابه را امکانپذیر نکرد.
۳-این پژوهش از لحاظ زمانی به شکل مقطعی انجام شده است که این امر، تعمیم یافته‌های تحقیق را با محدودیت مواجه می‌شود.
۴-این مطالعه در یک جامعه آماری معین و محدود صورت گرفته است؛ لذا در تعمیم نتایج باید دقت بیشتری شود.


پیشنهادات تحقیق

پیشنهادهای کاربردی
آزمون فرضیه اصلی نشان داد نگرش های شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی در ادارات دولتی تاثیرگذارند. با توجه به این مهم به مدیران ارشد پیشنهاد می شود نکات زیر را در راس امور کاری خود قرار دهند:
۱-مدیران باید برای طرزتلقی های کارکنان اهمیت قابل ملاحظه ای قائل باشند زیرا، طرز تلقی های کارکنان با رفتارهایی که برای سازمان از حساسیت برخوردار هستند، در ارتباط است.
۲-ایجاد محیط بحث و تبادل نظر و دریافت پیشنهادها از سوی کارکنان برای تصمیم گیری های سازمانی.
۳-بالا بردن پیوستگی عاطفی در کارکنان و درگیر کردن هر چه بیشتر آنها با اهداف سازمان و ایجاد رابطه سازنده و مؤثر بـین کارکنـان و مـدیران.
۴-تشویق به هنگام و افزایش حقوق و مزایا بویژه افزایش کارانه و برخورد عادلانه و همراه با احترام مدیران و سرپرستان در محیط کاری.

مطالعه کنید:  نحوه نوشتن سوال و فرضیه در تحقیق

آزمون فرضیه اول نشان داد که رضایت شغلی تاثیر معناداری بر رفتار شهروندی سازمانی دارد. بر این اساس به مدیران ارشد پیشنهاد می شود نکات زیر را مورد توجه جدی خود قرار دهند:
۱-برنامه جامعی برای آموزش مداوم کارمندان در سازمان در نظر بگیرند و به کارمندان سازمان فرصت یادگیری بدهند.
۲-حداقل ماهی یک‌بار و به صورت رو در رو نظرات خود را به کارمندان اعلام کنند و به آنها نشان دهند مشارکت آن‌ها در سازمان اهمیت بالایی دارد، ارائه بازخورد به کارمندان کمک می‌کند آنها احساس بهتری نسبت به محل کار خود داشته باشند.
۳-روابط دوستانه را در محیط کار پرورش دهند و با اعمال تغییراتی در محیط کار، شرایط را برای روابط دوستانه مهیا کنند مانند، برگزاری گردهمایی‌های ماهانه، انجام تیمی وظایف.

آزمون فرضیه دوم نشان داد که تعهد سازمانی تاثیر معناداری بر رفتار شهروندی سازمانی دارد.
با توجه به این مهم مدیران باید تعهد و پایبندی کارکنان را به سازمان حفظ کنند و این امر باید با استفاده از مشارکت کارکنان در تصمیم گیری و فراهم کردن سطح قابل قبولی از امنیت شغلی برای آنان، انجام پذیرد زیرا زمانی که تعهد افراد نسبت به سازمان افزایش یابد در راه ایجاد، حفظ و تداوم مزیت رقابتی پایدار در سازمان مربوطه تلاش می کنند. همچنین مدیران می توانند با محول کردن سطح بالاتری از مسئولیت به کارکنان و بالا بردن پیوستگی عاطفی در کارکنان هم موجب پیدایی یک نوع رفتار ارزشمند و مفید از سوی کارکنان باشند که افراد آن را به صورت دلخواه و داوطلبانه از خود بروز می‌دهند و هم موجب درگیر کردن هر چه بیشتر آن ها با اهداف سازمان شوند تا سازمان را قادر به ارائه خدمات بهتر نمایند.

پیشنهادهای پژوهشی
۱-پیشنهاد می شود در تحقیقات آتی با بررسی گسترده‌تر ادبیات تحقیق، تعداد بیشتری از متغیرها در مدل مفهومی گنجانده شوند تا ارزیابی رابطه بین متغیرها از جامعیت بیشتری برخوردار گردد.
۲-پیشنهاد می شود در زمان پاندمی کویید ۱۹، در مطالعات آتی از سایر روش های تحقیق که نیازمند پرسشنامه نمی باشند مانند مصاحبه غیر حضوری استفاده گردد.
۳-انجام تحقیق با همین موضوع، اما به خاطر افزایش قابلیت اتکا دوره ی زمانی تحقیق افزایش یابد.
۴-انجام تحقیق با همین موضوع، در سازمان های دیگر.


شما عزیزان می توانید از فروشگاه وب سایت، بخش نمونه فصل پنجم پایان نامه، با نحوه ی پیاده سازی این فصل در طرح های آکادمیک به صورت جامع آشنا شوید.

همچنین جهت آشنایی با فصول پایان نامه می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید:

دانلود رایگان نمونه چکیده پایان نامه

دانلود رایگان نمونه پروپوزال کمی

دانلود رایگان نمونه فصل اول پایان نامه

دانلود رایگان نمونه فصل دوم پایان نامه

دانلود رایگان نمونه فصل سوم پایان نامه

دانلود رایگان نمونه فصل چهارم پایان نامه

محتوای علمی و فنی معتبر

100 %

انتقال روان و شفاف مفاهیم

100 %

انسجام مطالب

100 %

خدمات پشتیبانی

100 %

توسط 01 کاربر

مرتب‌سازی بر اساس

  • تصویر آواتار

    ناشناس

    با سلام مطالب بالا بسیار مفید و کاربردی بود

    ۱۴۰۳-۰۲-۱۰

    آیا مفید بود؟

    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      مدیر وان | مرجع دانلود محصولات آکادمیک و صنعتی

      ۱۴۰۳-۰۲-۱۱

      درود بر شما
      خوشحالیم که مفید بود

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محتوای علمی و فنی معتبر
انتقال روان و شفاف مفاهیم
انسجام مطالب
خدمات پشتیبانی

اسکرول به بالا